Dank u wel!

“De warme betrokkenheid en het grote vertrouwen van iedereen die ons werk ondersteunt, koesteren wij enorm.”

Medewerkers van Alzheimercentrum Amsterdam

Veel dank voor uw onmisbare steun!

Samen staan we sterk in de strijd tegen dementie. Uw hulp is onmisbaar om deze strijd te winnen. Dankzij trouwe donateurs, bedrijven, stichtingen, vermogensfondsen en particulieren kunnen wij onverminderd doorgaan met de zoektocht naar de noodzakelijke oplossingen. Dat Alzheimercentrum Amsterdam in het moeilijke coronajaar 2020 op zoveel steun mocht rekenen, maakt ons intens dankbaar. Als de coronapandemie de wereld iets laat zien, is het wel het belang van wetenschappelijk onderzoek bij het vinden van oplossingen. COVID-19 is straks hopelijk overwonnen, onze droom is om dit ook voor dementie te bereiken. Dank voor uw voortdurende steun en vertrouwen in ons team.

Grote dank aan ...

Onze geweldige hoofdsponsor Aegon verdient een speciaal woord van dank. De jarenlange samenwerking wordt gekenmerkt door de warme betrokkenheid van alle medewerkers en directie, en hun tomeloze inzet om constant aandacht en geld te genereren voor ons alzheimercentrum. Ook willen wij stilstaan bij de trouwe steun van Heineken aan het Alzheimer Lab. Ze hebben daarnaast de viering van het eerste lustrum mogelijk gemaakt. Het Genootschap tot steun van Alzheimercentrum Amsterdam willen wij graag bedanken voor de grandioze support. Deze speciale kring van betrokken mensen motiveert ons enorm om dagelijks keihard te blijven werken aan oplossingen voor dementie. Een bijzonder woord van dank richten wij ook aan Stichting Dioraphte, het Gieskes-Strijbis Fonds en de Pasman Stichting voor hun essentiële bijdrage aan ons onderzoek. En veel dank aan alle bedrijven die deelnemen aan het Alzheimer Lab, alsmede alle partners die verantwoordelijk zijn voor de Alzheimer Socks-campagne.

Toptalenten uit bedrijfsleven

Wij danken natuurlijk ook alle toptalenten van diverse grote (inter)nationale bedrijven die met een team een product en/of dienst ontwikkelen met als doel zo veel mogelijk geld in te zamelen voor alzheimeronderzoek. Want er is veel extra geld nodig voor onderzoek om alzheimer de wereld uit te krijgen.

Vijf jaar geleden is het Alzheimer Lab opgericht door Alzheimercentrum Amsterdam en grote bedrijven als Aegon, ABN AMRO, KPMG, Heineken en Philips. Sinds 2020 gaat het Alzheimer Lab verder onder de naam Team Alzheimer.

Wij bedanken verder ...

Alzheimer Nederland — Stichting Alzheimer Rally — C&W De Boer Stichting — Fonds Klinkerpad V — Hans und Ilse Breuer Stiftung — Horstingstuit foundation — Lions Blaricum/Laren — Lions Bussum Godelinde — Stichting Buytentwist — Stichting Edwin Bouwfonds — Stichting Equilibrio — Stichting Tabernaleporis — Stichting Zabawas — The Aaron Foundation — Van Diemen PR — Van Leeuwen Rietberg Stichting — alle deelnemers aan het Alzheimer Lab — alle (anonieme) donateurs Voor de onmisbare steun in het afgelopen jaar. Samen brengen wij oplossingen dichterbij!

Leden van het Genootschap

Het Genootschap tot steun van Alzheimercentrum Amsterdam is een groep van honderd betrokken mensen die de noodzaak van wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie onderschrijven. Hun substantiële bijdrage is onmisbaar voor de voortgang van het onderzoek. Tijdens exclusieve Genootschapsbijeenkomsten worden de leden door de onderzoekers op de hoogte gehouden van (inter)nationale ontwikkelingen binnen het dementieonderzoek. Leden van het Genootschap doneren jaarlijks minimaal € 2.000 voor ten minste vijf jaar. Wilt u ook lid van het Genootschap worden? Neemt u dan contact op met relatiemanager Particulieren Sylvia Voogt. 06-11 58 61 69 | s.voogt@amsterdamumc.nl

Ambassadeurs

Het ambassadeursnetwerk bestaat uit tien ambassadeurs en zet zich in om het werk van Alzheimercentrum Amsterdam onder de aandacht te brengen en helpt het bestuur bij zijn activiteiten.

• Alexander Rinnooy Kan (voorzitter)
  • Marcel Boekhoorn
  • Youp van ’t Hek
  • Maria van der Hoeven
  • René Hooft Graafland
  • Jan Kimpen
  • Floris Sanders
  • Jacques Schraven
  • Alexander Wynaendts
  • Hans Zwarts

Bestuur stichting Steun

De stichting Steun Alzheimercentrum Amsterdam ondersteunt actief fondsenwervende activiteiten ten bate van het wetenschappelijk onderzoek. Het onbezoldigd bestuur bestaat uit de onderstaande bestuursleden.

Age Fluitman (voorzitter)

voormalig voorzitter KvK Amsterdam