Steun onze strijd

Bovenstaande foto is genomen in 2019.

Alzheimer is de epidemie van de toekomst: het aantal patiënten groeit razendsnel. De ziekte is dramatisch voor de patiënt én voor de omgeving en treft niet alleen maar ouderen: ruim tien procent van de patiënten krijgt de ziekte voordat ze 65 jaar zijn. Familie en vrienden zien machteloos toe hoe hun geliefden veranderen, tot ze zelfs niet meer worden herkend. Alle medewerkers van Alzheimercentrum Amsterdam zetten zich met man en macht in om oplossingen dichterbij te brengen. Dat kunnen wij niet alleen, alle hulp in de strijd tegen dementie is heel erg welkom. Uw steun blijft hard nodig. Er zijn verschillende manieren om bij te dragen aan een oplossing.

Ja, ik wil jullie werk steunen!

Iedere gift is welkom en wij zijn alle donateurs heel dankbaar voor hun steun. En doneren kan heel eenvoudig via het formulier hieronder. Uw donatie komt direct ten goede aan het wetenschappelijk onderzoek naar dementie van Alzheimercentrum Amsterdam.

Besteding van uw donatie

Voor het overgrote deel van onze inkomsten voor wetenschappelijk onderzoek zijn wij afhankelijk van gelden van derden. De donaties van bedrijven, fondsen en particulieren zijn van essentieel belang om op grote schaal toonaangevend wetenschappelijk onderzoek te kunnen doen. Daarnaast stelt ons dit in staat om flexibel in te spelen op het aan verandering onderhevige onderzoeksveld. In 2021 hebben we met fondsenwervende activiteiten in totaal € 2,3 miljoen opgehaald. Dit geld komt ten goede aan verschillende toonaangevende onderzoeken van Alzheimercentrum Amsterdam. Zo is een deel van dit geld besteed aan ons onderzoek in de etalage. Enkele andere bijzondere projecten die in 2021 zijn gesteund zijn het tweelingenonderzoek, SCIENCe onderzoek, Develop (DLB) en het onderzoek naar validatie van biomarkers bij de ziekte van Alzheimer. Ook diverse promoties werden mogelijk gemaakt door bijdragen van donateurs.

Andere opties om te steunen

Alle donaties en schenkingen aan Alzheimercentrum Amsterdam worden geïnd, beheerd en verantwoord door Stichting VUmc Fonds. Het VUmc Fonds beschikt over de ANBI-status waardoor giften aftrekbaar zijn van de belasting en de stichting geen belasting hoeft te betalen over giften en schenkingen. Zo kunt u meer geven zonder dat het u extra kost en levert u met uw gift een grotere bijdrage aan het waardevolle onderzoek van Alzheimercentrum Amsterdam. Op de website van Stichting VUmc Fonds vindt u recente jaarverslagen, met daarin een overzicht van onze inkomsten.

Andere mogelijkheden om ons te steunen zijn:

• Een (sportieve) actie organiseren om geld in te zamelen. Familie en vrienden kunnen u sponsoren of in plaats van een cadeau voor uw verjaardag of jubileum een donatie doen aan het alzheimercentrum.
  • Een bijzondere gelegenheid van geven die steeds vaker voorkomt, is ter herinnering aan een dierbare of tijdens een herdenkingsdienst. We hebben daar speciale boxen voor die u bij ons kunt opvragen.
  • Het kopen van de Alzheimer Socks of de Alzheimer WasGij puzzel. De opbrengst van de sokken en puzzel komen ten goede aan het wetenschappelijk onderzoek.
  • Uw bedrijf kan een donatie overmaken, acties onder medewerkers organiseren of deelnemen aan Team Alzheimer. Hier bouwen toptalenten aan initiatieven om zo geld op te halen voor onderzoek naar dementie.
  • Wetenschappelijk onderzoek naar dementie te begunstigen in uw testament. U kunt gratis en vrijblijvend de speciale nalatenschapsbrochure opvragen om hier meer over te lezen.
  • Naast financieel steunen is het ook mogelijk zelf deel te nemen aan wetenschappelijk onderzoek en op die manier bij te dragen aan oplossingen. Inschrijven kan via hersenonderzoek.nl.

Contact

Wilt u meer weten over hoe u kunt bijdragen aan de strijd tegen dementie of heeft u vragen over een specifieke manier van steunen? Onze relatiemanagers zijn u graag van dienst.

Sylvia Voogt Relatiemanager Particulieren

06-11 58 61 69 s.voogt@amsterdamumc.nl